სარკინიგზო უსაფრთხოება
საქართველოს სარკინიგზო ტრანსპორტის რეფორმის I ფაზის ფარგლებში (2023-2024), ხორციელდება სახიფათო ტვირთების შიდა ტრანსპორტირების შესახებ 2008/68/EC დირექტივის დანერგვა, რომლის შესრულებაც გათვალისწინებულია ევროკავშირთან გაფორმებული ასოცირების შესახებ შეთანხმებით.
დირექტივის მიზანია ევროკავშირის
მასშტაბით სახიფათო ტვირთების უსაფრთხო და ეფექტური ტრანსპორტირების მოწესრიგება და
რეგულაციების ჰარმონიზება უსაფრთხოების უმაღლესი სტანდარტების უზრუნველსაყოფად. სარკინიგზო
ტრანსპორტის კუთხით, დირექტივა გულისხმობს სახიფათო ტვირთის რკინიგზით საერთაშორისო
გადაზიდვის შესახებ წესების (RID), გავრცელებას ეროვნულ სატრანსპორტო სისტემაზე.
დირექტივის ძირითადი დებულებები ეხება შემდეგ
საკითხებს:
დირექტივის იმპლემენტაცია:
საქართველოს კანონმდებლობასთან 2008/68/EC დირექტივის ჰარმონიზაციის პროცესში, სააგენტოს მიერ მოხდება „სახიფათო ტვირთის რკინიგზით გადაზიდვის წესის’’ შემუშავება, რაც უზრუნველყოფს სახელმწიფოს მხრიდან სახიფათო ტვირთის რკინიგზით გადაზიდვის სფეროს რეგულირებას, გადაზიდვის პროცესში ჩართული სუბიექტებისა და კომპეტენტური ორგანოების როლებისა და ვალდებულება/პასუხისმგებლობების განსაზღვრას, უსაფრთხოების დონის ამაღლებას, რომლის შედეგადაც შეიქმნება საფუძველი რკინიგზით სახიფათო ტვირთის საერთაშორისო გადაზიდვის განხორციელებისა RID-ის რეგულაციების თანახმად.
საკანონმდებლო ცვლილებები:
2023 წელს, სარკინიგზო კოდექსში შეტანილი ცვლილებების შედეგად, საქართველოს კანონმდებლობაში აისახა დირექტივის ძირითადი პრინციპები და შეიქმნა სამართლებრივი საფუძველი მასთან სრულად დაახლოებისთვის.
სარკინიგზო ტრანსპორტის სააგენტოს უფლება-მოვალეობები:
2008/68/EC დირექტივა მნიშვნელოვანი კომპონენტია
რკინიგზით სახიფათო ტვირთების ტრანსპორტირების უზრუნველსაყოფად. სარკინიგზო ტრანსპორტის
სააგენტოს როლი აღნიშნული დირექტივის ეროვნულ კანონმდებლობასთან ჰარმონიზაციის პროცესში,
გადამწყვეტია უსაფრთხოების სტანდარტების გაუმჯობესებისა და საქართველოს სარკინიგზო
სისტემის ევროპულ ნორმებთან ინტეგრირებისთვის.