სამგზავრო გადაყვანები
ხელშეკრულების თანახმად, საზოგადოებრივი მომსახურების შესრულების ხარისხი ფასდება მომსახურების შესრულების ძირითადი ინდიკატორებით, რომლებიც შედგება ობიექტურად და სუბიექტურად შეფასებული კრიტერიუმებისაგან და განსაზღვრულია ხელშეკრულების დანართი №4-ით.
მომსახურების შესრულების ხარისხის ძირითადი ინდიკატორები შედგება ობიექტურად და სუბიექტურად განსაზღვრული კრიტერიუმებისაგან. კრიტერიუმები იზომება ავტომატურად ან დამოუკიდებელი, შესაბამისად მომზადებული ხარისხის ინსპექტორების მიერ. კრიტერიუმების შეგროვება ხდება ხელმისაწვდომი სტატისტიკის, გამოკითხვების და კითხვარების საშუალებით.
მომსახურების შესრულების ძირითადი ინდიკატორების ობიექტურად შეფასებული კრიტერიუმები (KPI)
სარკინიგზო ოპერატორი ვალდებულია აღრიცხოს და კომპეტენტურ ორგანოს ყოველი კვარტალის და კალენდარული წლის დასრულებიდან 30 დღის ვადაში წარუდგინოს მომსახურების შესრულების ძირითადი ინდიკატორების ობიექტურად შეფასებული კრიტერიუმების ყოველკვარტალური და ყოველწლიური მაჩვენებლები.
ობიექტურად შეფასებული კრიტერიუმები |
მიზნობრივი მაჩვენებელი |
პუნქტუალობა |
70% |
სანდოობა |
90% |
უსაფრთხოება (მატარებლის შეფერხება
უსაფრთხოების მიზეზით) |
90% |
მატარებლების დასუფთავება |
75% |
საჩივრების მართვა |
85% |
პუნქტუალობა
მომსახურების პუნქტუალობა განისაზღვრება როგორც სარკინიგზო მომსახურებების ოპერატიული გაწევა შესაბამისი ოფიციალური განრიგის მიხედვით. სარკინიგზო მომსახურება დროულად შესრულებულად ითვლება, როდესაც სადგურში ფაქტიური შემოსვლის დრო 15 წუთზე მეტით არ აღემატება ოფიციალური განრიგით დადგენილ დროს და როდესაც სადგურიდან ფაქტიური გასვლის დრო 15 წუთზე მეტით არ აღემატება ოფიციალურ განრიგს.
პუნქტუალობის მაჩვენებელი მიუთითებს საანგარიშო პერიოდში შესრულებული რეისებიდან დროულად გასული მატარებლების წილს. პუნქტუალობის ინდიკატორი გამოითვლება ფორმულით:
პუნქტუალობა % = (ოპერირებას დაქვემდებარებული მატარებლების ჯამი
- დაგვიანებული მატარებლების ჯამი) x 100 / ოპერირებას დაქვემდებარებული მატარებლები |
პერიოდი |
ოპერირებას
დაქვ. მატარებლები |
დაგვიანებული
მატარებლები |
პუნქტუალობა
% |
ძირითადი
მიზეზები |
Q3 2024 |
3 318 |
472 |
(3 318-472) x 100
/ 3 318 = 85,8
%
|
გაფრთხილების გამო - 360 |
საკონტაქტო ხაზის დაზიანებისა და მაღალი
ძაბვის (3000 ვ) გამორთვის გამო - 14 |
||||
საუბნო სიჩქარის დაუცველობის გამო -
26 |
||||
მგზავრთა ნაკადის გამო - 1 |
||||
ელექტრო მატარებლის დაზიანების გამო
- 31 |
||||
ლოკომოტივის დაზიანების გამო - 20 |
||||
სიგნალიზაციის, ცენტრალიზაციისა და ბლოკირების
მოწყობილობების დაზიანების გამო - 20 |
||||
არა სარკინიგზო ოპერატორის მიზეზით -
58 |
||||
Q4 2024 |
2 927 |
146 |
(2 927-146) x 100 / 2 927 = 95,0
% |
გაფრთხილების გამო - 72 |
საკონტაქტო ხაზის დაზიანებისა და მაღალი
ძაბვის (3000 ვ) გამორთვის გამო - 11 |
||||
საუბნო სიჩქარის დაუცველობის გამო -
22 |
||||
ელექტრო მატარებლის დაზიანების გამო
- 9 |
||||
ლოკომოტივის დაზიანების გამო - 22 |
||||
სიგნალიზაციის, ცენტრალიზაციისა და ბლოკირების
მოწყობილობების დაზიანების გამო - 7 |
||||
სატვირთო დეპარტამენტის გამო - 1 |
||||
არა სარკინიგზო ოპერატორის მიზეზით -
75 |
||||
2024 |
6245
|
618 |
(6 245-618) x 100 / 6 245 = 90.1 % |
|
სანდოობა
სანდოობის მაჩვენებელი ამოწმებს გაუქმებული რეისების წილს პერიოდში შესასრულებელი რეისების ჯამური რაოდენობიდან. სანდოობის ინდიკატორი გამოითვლება ფორმულით:
სანდოობა
% = შესრულებული
რეისი X 100 / შესასრულებელი რეისი
|
სარკინიგზო ოპერატორის ანგარიშის თანახმად, 2024 წლის მე-3 და მე-4 კვარტალში შესრულებულია სანდოობისთვის დადგენილი სამიზნე მაჩვენებელი (90%).
პერიოდი |
შესრულებული რეისი |
შესასრულებელი რეისი |
სანდოობა % |
დამატებითი ინფორმაცია
|
Q3 2024 |
3310 |
3318 |
3310 X 100 / 3318 = 99,8
%. |
გაუქმებულად ჩაითვალა 8 მატარებელი, მათ შორის: - 2024 წლის 17 ივლის 180 წუთზე მეტი დააგვიანა და გაუქმდა
მატარებლები #681, #684 და #613 საკონტაქტო ხაზის დაზიანების გამო; 2024 წლის 3 სექტემბერს 180 წუთზე მეტი დააგვიანა და გაუქმდა მატარებლები
#11 და #803, ხოლო მატარებლები #804, #874 და #686 მოიხსნა მსვლელობიდან ავჭალა-თბ.სატვირთოს
გადასარბენზე მატ. #803-ის ენერგო მომარაგების დეპარტამენტის დრეზინასთან შეჯახების
გამო. არა სარკინიგზო ოპერატორის მიზეზით 180 წუთზე მეტი დაგვიანებული ან გაუქმებული
მატარებლები არ ყოფილა. |
Q4 2024 |
2 923 |
2
927 |
2923 X 100 / 2927 = 99,9 % |
- საანგარიშო პერიოდში 180 წუთზე მეტი დააგვიანა და გაუქმებულად ჩაითვალა
4 მატარებელი ელმავლის დაზიანების გამო. - არა სარკინიგზო ოპერატორის მიზეზით (ქარბუქი, ძლიერი თოვლი, უამინდობა)
180 წუთზე მეტი დაგვიანების გამო გაუქმებულად ჩაითვალა 3 მატარებელი |
2024 |
6
233
|
6245 |
6233
x 100 / 6245 = 99,8 %
|
|
უსაფრთხოება
უსაფრთხოების მაჩვენებელი ამოწმებს, რამდენი მატარებელი შეფერხდა უსაფრთხოების/დაზიანების მიზეზით. უსაფრთხოების ინდიკატორი გამოითვლება ფორმულით:
უსაფრთხოება
% = (ოპერირებას დაქვემდებარებული
მატარებლების ჯამი - დაზიანებული/შეფერხებული მატარებლების ჯამი) X 100 / ოპერირებას
დაქვემდებარებული მატარებლები |
სარკინიგზო ოპერატორის ანგარიშის თანახმად, 2024 წლის მე-3 და მე-4 კვარტალში შესრულებულია უსაფრთოხოებისთვის დადგენილი სამიზნე მაჩვენებელი (90%). შეფერხების ძირითად მიზეზებად დასახელებულია ელექტრო მატარებლის ან ლოკომოტივის დაზიანება.
პერიოდი |
ოპერირებას
დაქვ. მატარებლები |
დაზიანებული
მატარებლები |
უსაფრთხოება
% |
დამატებითი
ინფორმაცია |
Q3 2024 |
3 318 |
36 |
(3 318-36) x 100 /
3 318 = 99,0 %
|
ძირითადი მიზეზები: - ელექტრო მატარებლის დაზიანების გამო - 31 მატ; - ლოკომოტივის დაზიანების გამო - 4 მატ; - საკონტაქტო ხაზის დაზიანებისა და მაღალი ძაბვის
(3000 ვ) გამორთვის გამო - 1 მატ; არა სარკინიგზო ოპერატორის მიზეზით - 2 მატ. (მათ შორის ვანდალიზმის
გამო - 1 მატ, შეჯახების (ავტოტრანსპორტთან, მოქალაქესთან, საქონელთან და სხვ.) გამო
-1 მატ). |
Q4 2024 |
2 927 |
31 |
(2927 – 31) x 100 / 2927 = 98,9 % |
ძირითადი მიზეზები: - ელექტრო მატარებლის დაზიანების გამო - 9 მატ; - ლოკომოტივის დაზიანების გამო - 22 მატ; |
2024 |
6
245 |
67 |
(6 245 – 67) x 100 / 6245 = 98,9 % |
|
მატარებლების დასუფთავება
მატარებლების დასუფთავების
ინდიკატორში აღირიცხება რეისის წინ დასუფთავების გარეშე გასული მატარებლები და მათი
შეფარდება შესრულებული რეისების რაოდენობასთან.
დასუფთავების ინდიკატორი გამოითვლება შემდეგი ფორმულით:
დასუფთავება
% = (ოპერირებას
დაქვემდებარებული მატარებლების ჯამი - რეისის წინ დაუსუფთავებლად გასული მატარებლების
ჯამი) X100 / ოპერირებას დაქვემდებარებული
მატარებლები |
ამ ინდიკატორისთვის დადგენილი სამიზნე მაჩვენებელი თავდაპირველად 90%-ით განისაზღვრა. მოგვიანებით, სარკინიგზო ოპერატორის მომართვის საფუძველზე, ხელშეკრულებაში პირველი ცვლილების ფარგლებში, დაკორექტირდა და განისაზღვრა 75%-ით.
2024 წლის დეკემბრის მდგომარეობით, მატარებლების დასუფთავების ანგარიშები წარმოდგენილია წლის მე-3 და მე-4 კვარტლისთვის.
დასუფთავება % |
Q3 (3318-644)x100/3313=80.6% |
Q4 (2927-626)x100/2927=78.6% |
2024 79.7% |
საჩივრების მართვა
საჩივრების მართვის ინდიკატორში ანგარიშდება განუხილველად დატოვებული საჩივრების წილი შემოსულ საჩივრებში. სარკინიგზო ოპერატორის ანგარიშებში მოცემულია ყველა შესაძლო არხით (სატელეფონო ცენტრი, ელ-ფოსტა, დოკუმენტბრუნვის სისტემა) შემოსული საჩივრები, რომელიც აღირიცხება წინასწარ შემუშავებული ფორმის შესაბამისად. აღნიშნულ ანგარიშში ასევე მიეთითება საჩივრის სტატუსი: განხილული, განუხილველი, განხილვის პროცესში და საჩივრის განხილვის შედეგი: დაკმაყოფილდა, არ დაკმაყოფილდა თუ ნაწილობრივ დაკმაყოფილდა საჩივარი. ამ ინდიკატორისთვის სამიზნე მაჩვენებლად განსაზღვრულია შემოსული საჩივრების მინიმუმ 85%-ის დაკმაყოფილება.
საჩივრების მართვის ინდიკატორი გამოითვლება ფორმულით:
საჩივრების
მართვა % = (შემოსული
საჩივრების ჯამი - განუხილველი საჩივრების
ჯამი) X100 / შემოსული საჩივრების ჯამი |
საჩივრების
მართვა % = (შემოსული საჩივრების ჯამი - განუხილველი საჩივრების ჯამი) X100 / შემოსული საჩივრების ჯამი = (229 – 2) x 100 / 229 = 99,1 % |
მომსახურების შესრულების ძირითადი ინდიკატორების სუბიექტურად შეფასებული კრიტერიუმები - მგზავრთა გამოკითხვა
ხელშეკრულების თანახმად სსიპ სარკინიგზო ტრანსპორტის სააგენტოს მიერ განისაზღვრა მგზავრთა გამოკითხვის ვადები და სიხშირე 2024 წლისთვის.
მგზავრთა გამოკითხვისთვის წინასწარ შემუშავდა კითხვარები, რომელიც მომსახურებას ამოწმებს შემდეგი კრიტერიუმების მიხედვით:
• ხელმისაწვდომობა (მომსახურების სიხშირე და საიმედოობა, მუშაობის საათები)
• მოქნილობა (მატარებლის ბორტზე და მის მიღმა)
• ინფორმაცია (მომსახურების შესახებ ინფორმაციის ხელმისაწვდომობა)
• დრო/პუნქტუალობა (მგზავრობის დრო და დროული მიმოსვლა)
• მომხმარებელზე ზრუნვა (მომსახურე პერსონალი პასუხობს თქვენს წინადადებებსა თუ საჩივრებს)
• კომფორტი (ტემპერატურა, ვენტილაცია, კომფორტული მგზავრობა, სისუფთავე, ხალხმრავლობა)
• უსაფრთხოება (გაქვთ დაცულობის განცდა)
• მგზავრობის ფასი
• კმაყოფილება
კითხვარი შედგება 20 დახურული კითხვისგან ზემოაღნიშნული კრიტერიუმების შესაბამისად. ამას გარდა, კითხვარი მოიცავს ღია შეკითხვებსაც სარკინიგზო მომსახურებისთვის ყველაზე მნიშვნელოვანი კრიტერიუმებისა და მატარებლის ბორტზე სასურველი მომსახურების დამატებასთან დაკავშირებით.
ზემოთ მოცემული კრიტერიუმების შეფასების მიზნით, გამოკითხვის ფარგლებში, მგზავრები 20 დახურული და 2 ღია კითხვისგან შემდგარ კითხვარს ავსებენ.
კითხვარების მგზავრებისთვის დარიგებას უზრუნველყოფს მატარებლის მომსახურე პერსონალი. კითხვარების შევსების შემდეგ, ისინი თავსდება დალუქულ კონტეინერში და იგზავნება დასამუშავებლად. გამოკითხვის შედეგები, სააგენტოს მიერ შემუშავებული ფორმითა და დადგენილი გრაფიკის გათვალისწინებით, ანგარიში სახით იგზავნება სააგენტოში.
კითხვარის პასუხების საფუძველზე ანგარიშდება კმაყოფილების დონე სუბიექტური ინდიკატორებისთვის ინდივიდუალურად და მგზავრთა საერთო კმაყოფილების დონე - ყველა კითხვის შედეგის საფუძველზე ჯამურად.
2024 წლის მგზავრთა გამოკითხვის შედეგები
საზოგადოებრივი მომსახურების ხელშეკრულების ამოქმედებიდან მომსახურების ხარისხის სუბიექტური ინდიკატორების შეფასების მიზნით სააგენტოს მიერ განსაზღვრული გრაფიკის თანახმად ჩატარდა გამოკითხვა ყველა მაგისტრალურ (ორჯერ) და საგარეუბნო მიმართულებაზე. სულ გამოკითხვაში მონაწილეობა მიიღო 1500-ზე მეტმა მგზავრმა. კითხვარების ნაწილი დახარვეზდა არასრულად შევსების გამო. შესაბამისად, სტატისტიკის მიზნებისთვის გამოყენებულია 1496 კითხვარის შედეგი.
მაგისტრალურ მიმართულებებზე ჩატარებული გამოკითხვების ფარგლებში გამოიკითხა 1174 მგზავრი, ხოლო საგარეუბნო მიმართულებებზე - 322. გამოკითხულთა უმეტესობა (60%) ქალია.
მათგან ყველაზე მეტი (37%) 41-დან 65 წლამდე პირია. აღსანიშნავია, რომ 25 წლამდე პირები უფრო მეტად მგზავრობენ მაგისტრალურ მიმართულებებზე. საგარეუბნო მიმართულებებზე გამოკითხულ მგზავრთა 60%-ზე მეტი 40 წელს არის გადაცილებული.
გამოკითხულთა უმეტესობა მატარებლით წელიწადში საშუალოდ 1-3-ჯერ მგზავრობს, როგორც მაგისტრალურ, ასევე საგარეუბნო მიმართულებებზე. თუმცა საგარეუბნო მიმართულებებზე უფრო მეტია ისეთი მგზავრების წილი, რომლებიც მატარებლით ხშირად, საშუალოდ წელიწადში 6-10-ჯერ ან უფრო მეტჯერ მგზავრობენ.
მგზავრობის მიზანი მაგისტრალურ მიმართულებებზე უმეტესად ტურიზმია, ხოლო საგარეუბნოზე - სამუშაოა, თუმცა მგზავრები სხვა (დაუზუსტებელ) მიზნებსაც ასახელებენ.
გამოკითხვის შედეგებიდან გამომდინარე, სარკინიგზო მომსახურებით მომხმარებელთა კმაყოფილების ჯამური მაჩვენებელი 79%-ია. მაგისტრალური მიმოსვლის მატარებლებში - 81%, საგარეუბნო მიმოსვლაზე კი 74%-იანი კმაყოფილებაა ნაჩვენები.
კმაყოფილების ყველაზე მაღალი დონე - 88% დაფიქსირებულია თბილისი-ბათუმის მაგისტრალური მიმოსვლის მატარებლებში. ყველაზე დაბალი მაჩვენებელი კი თბილისი-ფოთის (მაგისტრალურ) და თბილისი-ბორჯომის (საგარეუბნო) მიმართულებებეზეა. მიუხედავად იმისა, რომ გამოკითხვა ყველა მიმართულებაზე სხვადასხვა დროს და ერთმანეთისგან დამოუკიდებლად ჩატარდა, მომსახურების ხარისხის ის მაჩვენებლები, რომლებიც ყველაზე კრიტიკულად შეაფასეს მომხმარებლებმა, თითქმის ყველა მიმართულებისთვის საერთოა. ესენია მატარებლების ვენტილაციის, განათებისა და ტემპერატურის, სისუფთავისა და კომფორტთან დაკავშირებული შეფასებები.
ყველა კრიტერიუმში ყველაზე მაღალი მაჩვენებელი თბილისი-ბათუმის მიმართულებაზეა დაფიქსირებული. ეს განპირობებულია ამ მიმართულებაზე მოძრავი მატარებლის ფაქტორით. GRS ტიპის თანამედროვე ელექტრომატარებელი აღჭურვილია კომფორტული მგზავრობისთვის აუცილებელი პირობებით, კომფორტული სავარძლებით და კონდიცირების სისტემით. ის სხვა, მოძველებულ მატარებლებთან შედარებით უფრო სწრაფადაც გადაადგილდება. იქ ბევრად მარტივია ჰიგიენური ნორმების დაცვა. შესაბამისად, ამას დიდი გავლენა აქვს მგზავრების მხრიდან აღქმაზე და ზოგადად სარკინიგზო სამგზავრო მომსახურებით კმაყოფილების ხარისხზე.